Toisen vaiheen AMK-valintakokeen yleiset ohjeet on julkaistu

AMK-valintakokeen toinen vaihe järjestetään 23.–25.6.2020 välisenä aikana. Toisen vaiheen AMK-valintakoe suoritetaan ammattikorkeakoulujen tiloissa, valvotuissa olosuhteissa. Toisen vaiheen AMK-valintakoe on sähköinen, omalla tietokoneella itsenäisesti suoritettava koe. Kokeessa testataan hakijoiden korkeakouluvalmiuksia, eikä siihen ole ennakkomateriaalia.

Toisen vaiheen AMK-valintakoe tehdään sen korkeimman mahdollisen hakukohteen ammattikorkeakoulussa, johon pisteesi riittävät ensimmäisen vaiheen kokeen perusteella. Ammattikorkeakoulut lähettävät kutsut toisen vaiheen AMK-valintakokeeseen 16.6. mennessä. Tutustu toisen vaiheen AMK-valintakokeen yleisiin ohjeisiin ammattikorkeakouluun.fi -sivustolla. Kun saat kutsun, tutustu huolellisesti myös kutsun lähettäneen ammattikorkeakoulun tarkempiin valintakoepäivän käytännön ohjeisiin.

Tärkeitä päivämääriä:
•Ammattikorkeakoulut lähettävät kutsut toisen vaiheen AMK-valintakokeeseen 16.6.2020 mennessä
•Tunniste AMK-valintakokeeseen lähetetään kokeeseen osallistuville 18.6.2020.
•Koepäivä on joko tiistai 23.6.2020, keskiviikko 24.6.2020 tai torstai 25.6.2020. Jokaisena päivänä on kaksi koetilaisuutta. Aamupäivän koe alkaa klo 9.00 ja iltapäivän koe alkaa klo 14.00.
•AMK-valintakokeen perusteella valituksi tulleille tulee ilmoitus valinnasta sähköpostiin ja tieto näkyy myös Oma Opintopolku -palvelussa 15.7.2020 mennessä. Saatat tulla vielä varasijalta valituksi 3.8. klo 15.00 mennessä.