Tutustu ammattikorkeakoulujen syksyn 2021 yhteishaun hakukohteisiin ja aloituspaikkoihin

Ammattikorkeakouluun.fi-sivustolle on koottu syksyn 2021 yhteishaun todistusvalinnan ja AMK-valintakokeen hakukohdekohtaiset tiedot. Todistusvalinnan ja AMK-valintakokeen perusteella valitaan suurin osa opiskelijoista ammattikorkeakoulutukseen.

Todistusvalinta-sivulle on koottu todistusvalintaa käyttävät hakukohteet syksyn yhteishaussa. Todistusvalinnassa on erikseen aloituspaikat suomalaisella tai kansainvälisellä ylioppilastutkintotodistuksella sekä ammatillisella perustutkintotodistuksella hakeville. Todistusvalinnalla valittavien osuus hakukohteessa perustuu kunkin ammattikorkeakoulun omaan päätökseen.

AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 1.–4.11.2021. AMK-valintakoe-sivulle on koottu syksyn yhteishaussa AMK-valintakoetta käyttävien ammattikorkeakoulujen hakukohteet ja aloituspaikat sekä ammattikorkeakoulujen järjestämät valintakoetilaisuudet.

Syksyn yhteishaku järjestetään 1.–15.9.2021.