De allmänna anvisningarna för YH-urvalsprovets andra skede har publicerats

YH-urvalsprovets andra skede ordnas 23–25.6.2020. YH-urvalsprovets andra skede utförs under övervakning i yrkeshögskolornas utrymmen. YH-urvalsprovets andra skede är ett digitalt prov som utförs självständigt på egen bärbar dator. Provet testar sökandenas högskolefärdigheter. Det finns inget förhandsmaterial.

Urvalsprovets andra skede utförs vid den yrkeshögskola, vars ansökningsmål är det högsta ansökningsmålet som dina poäng från första skedet räcker till för. Yrkeshögskolorna skickar per 16.6 kallelser till sina egna sökanden per e-post. Bekanta dig med de allmänna anvisningarna för YH-urvalsprovets andra skede på webbplatsen yrkeshogskolestudier.fi. När du får en kallelse ska du komma ihåg att läsa noggrant även de mera detaljerade praktiska anvisningarna för urvalsprovsdagen som yrkeshögskolan som kallat dig har gjort.

Viktiga datum:
•Yrkeshögskolorna skickar per 16.6.2020 kallelser till sina egna sökanden per e-post.
•Identifieraren för YH-urvalsprovet skickas till provdeltagarna 18.6.2020.
•Provdagen är antingen tisdagen 23.6.2020, onsdagen 24.6.2020 eller torsdagen 25.6.2020. Varje dag ordnas två provtillfällen. Förmiddagens prov börjar kl. 9.00 och eftermiddagens prov börjar kl. 14.00.
•De som har antagits på basis av YH-urvalsprovet får ett meddelande per e-post och informationen syns även i tjänsten Min Studieinfo senast 15.7.2020. Du kan bli antagen från reservplats före 3.8.2020 kl. 15.00.